Monday, October 7, 2013

Buat kali kedua di sini.

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum.

Erk. Kekok nya rasa dah lama tak menaip di laptop.

Apa-apa pun Alhamdulillah. Thumma Alhamdulillah. Masih berkesempatan nak menulis. Walaupun zahirnya hanya menekan punat-punat di papan kekunci.

Phewh
Ish! Jangan mengeluh ukhti!

Entry kali ini. Tak ada sebarang guidance dari mana-mana. Tak berhasrat pun. Tetapi. Rasa nak menulis tu ada. So ambil posisi dengan sebaiknya. Dan. Mula!.

Kali kedua saya menjejak bumi mesir setelah 2 bulan + di Malaysia menambahkan sesuatu yang tak ada di Mesir ni. Yang lebih sesuai digelar jirim (weight). Bersyukur boleh menulis walau idea tidak semencurah mana.

Mesir kini. Berbeza dengan Mesir yang aku lihat tahun lepas. Kalau dahulu jalan tenang. Tak takut mana. Tak payah nak bawa identiti diri (passport) kemana-mana. Tapi sekarang sekarang sentiasa perlu ada. Memang nampak leceh. Nampak macam 'ape je'. Sekali disapa oleh askar. Baru tahu apa penting apa tak. Hehe.

Semua berlaku sekelip mata. Kejap jumpa dengan orang baik. Kejap sebaliknya. Tapi ingatlah."Things happen for a reason" kan?

Semua tentang pengalaman kan. Sebaik-baik guru pun adalah pengalaman. 'So' , rasailah kehidupan itu!. :)

Jangan mengalah. Teruskan . Saya pilih . Saya mahu dan saya akan lakukannya.

Yang mengharap sokongan selalu,

Solehahardz
1453 hours
071013

-bumi kinanah-






No comments:

Post a Comment