Friday, July 3, 2015

Kebergantungan kepada-Nya


Bismillahirrahmanirrahim.
Allahumma Solli 'ala Sayyidina Muhammad wa 'ala aalihi wa Sohbihi Wasallam.

Allahu Akbar,

Setelah bertahun meninggalkan papan kekunci untuk melangsaikan tugas yang tak seberapa di bumi Mesir, akhirnya diberikan oleh Allah sedikit waktu untuk mencoret , walau tidak banyak. Tapi Alhamdulillah, berpuas hati dengan keadaan yang Allah berikan masa ini.

Whenever you feel you already lost your hope, no hope doing the things that you really want to do, let Allah plan it for you. Even you already plan it well in your mind.

Bilamana kita merasakan kita sudah berputus asa, putus harapan, tiada harapan melakukan sesuatu perkara yang kita ingin lakukan, maka biarlah Allah yang merancang untuk kita. Walaupun kita telah merancang dalam minda kita apa yang kita mahukan itu.

Ya, perkara baik sentiasa mendapat tentangan. Pasti. Tapi Bantuan Allah itu sentiasa ada buat hamba-hamba-Nya yang benar-benar berharap.

Redhalah atas segala pemberian yang telah Dia berikan dalam kehidupan. Semuanya lebih daripada cukup keperluaan kita ini.

Alhamdulillah 'ala kulli hal wa ni'mah. Moga Allah memberi ketenangan pada hati-hati kita dan sentiasa dalam rahmat-Nya.

Yakin dengan janji Allah, berpegang teguh dengan janji Allah. Allah sentiasa bersama kita. 

Rabbuna yusahhil.

Wassalam.


No comments:

Post a Comment